Behöver hjälp..

Har tröttnat på pannbandet på mitt favoritträns nu, och vill piffa upp det lite. Har därför bestämt mig för att köpa ett swarovskipannband till Liptus. Så långt är det inga problem.. Dock blev det problematiskt när jag insåg hur jäkla mycket olika modeller och färger det finns. Tre rader med stenar, två, eller en rad? Dubbelt pannband med flera stenar på varje "läderbit"? Blå, röd, grön, guld, silver? Sen att det finns tusen nyanser av varje färg gör ju inte saken lättare heller..
Har sållat lite under morgonen, och tror att jag har bestämt att jag vill ha ett med två rader med lite större stenar, och inget dubbelt. Helst av allt vill jag ha ett i guld, då jag tycker det är så otroligt snyggt till brunt (tränset är brunt). Däremot är spännena på tränset i silver, och jag funderar på om det blir fult med guldstenar till silverspännen...
 
Något som gjorde mig lite positiv var iaf att jag hittade pannband på Skara hästsport med extra stora ögglor att trä in pannbandet på (till kandar egentligen), då jag har brett nackstycke på mitt träns. Så där försvann mina bekymmer om att inte få dit pannbandet när jag väl bestämt mig!
 
Ska jag ha silver, eftersom spännena på tränset är i silver. Eller ska jag ha guld för att jag tycker det är snyggt med guld till brunt. Eller ska jag vara lite modig och slå till på ett "multicrystal" som blir lite regnbågsskimrande.. Har iaf tänkt borta alla "färgade" pannband då det blir tråkigt eftersom att jag kommer att känna att jag bara kan använda det när jag kan matcha färgen med ex. ett schabrak.
 
 
 
/ Micaela

Kommentarer
Postat av: Matilda

Mjorå jag tror att jag får byta huvan, beställde allt ifrån Charlies. Det har redan vart riktigt mycket krångel med dom (beställde en hjälm också), fick ridbyxorna som kompensation för att hjälmen blev försenad (bra kompensation haha!) men det tar ju sådan tid, beställde liksom allt för 10 dagar sedan minst och sedan beställningen skickades in så har det bara vart en massa krångel :s.

2012-08-17 @ 11:02:35
URL: http://www.medalist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0