Magplattor

Då Liptus trimmat upp sin mage lite så har hans magplattegjord blivit för lång. Får lov att ha den uppdragen på sista hålet på båda sidorna, vilket inte bådar gott då han fortfarande har lite sommarhull kvar som ska bort, och då kommer jag inte kunna dra åt den alls..
 
 
Har därför börjat kika på en ny, men det är samma sak där som med pannbanden; det finns MILJARDER! Tänk vad enkelt om det bara fanns en av allt, haha. Ska man ha med en rem under för att spänna eventuella hjälptyglar i, eller är det bättre med en "karbinhake"? Ögglor på sidorna eller ej? Resår på båda sidorna, eller på den ena bara? Färgad resår eller neutral? Herregud...
 
 
/ Micaela
 

Kommentarer
Postat av: Danne

Köpt inte med karbinhake, dom flesta avråder ifrån de för hästarna kan tydligen fastna i haken på nått konstigt sätt. Så bäst med vanliga D-ringar :)

SV: JW skydden var tammestusan fulare i verkligheten också!! Såg dom igår på hästaffären, ser ut som om dom gjorts av Hööks..

2012-08-18 @ 13:16:21
URL: http://hastkillen.devote.se
Postat av: Danne

SV: Jag skulle köpt en med såndär läderflärp som gjorden på översta bilden :)
Haha jag har ingen aning heller hur en häst kan fastna men tydligen ska dom kunna det iallafall. Fast de är vell sällan det händer antar jag!

2012-08-18 @ 14:26:42
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0