Planer inför nästa vecka

Nästa vecka kommer att vara ganska körig känns det som, vilket ska bli roligt då jag har vart ledig från jobbet en hel vecka och är lite rastlös.
 
Då jag åker ner till Nässjö och provjobbar på torsdag morgon så ska Liptus gå ordentligt måndag-onsdag, och sen får han vila i två dagar. Marie är snäll och fixar iordning åt honom när jag är borta, guld värt! Hur som helst så blir det en längre uteritt med galoppjobb på måndag, på tisdag så blir det dressyr på banan och på onsdag en längre skritt-och joggtur i skogen. Ska försöka att packa allt som ska med tidigt i veckan så att jag slipper stå på onsdagkvällen och panika, måste också flörta till mig en kattvakt under torsdagen och fredagen.
 
Har även planerat in födelsedagslunch med Elin imorgon, och vin/myskväll med Marie sen på kvällen. På tisdagen MÅSTE jag kontakta skolan och kolla upp hur jag ska göra. Vill ta en paus i ett år, och behålla platsen  till nästa år då jag absolut ska slutföra utbildningen. Har ingen motivation just nu bara. Men måste kolla över om detta går att genomföra, annars måste jag tyvärr hoppa av utbildningen och söka om till nästa år och då börja om i termin 1 igen. Tisdagen kommer också att gå åt till diverse "fix", ska handla "bilgodis" och annat energiupphöjande då jag har en tendens att somna när jag kör längre sträckor, hehe. Sen ska jag även se till att kolla oljan och fylla på spolarvätska etc.
Onsdagen kommer att gå ut på att fixa iordning åt Liptus, ska göra iordning höpåsar och matburkar så att Marie får det så enkelt som möjligt när jag är borta. Vill även hinna med att smörja av all utrustning då den är riktigt skitig, skönt att komma hem till rena grejer på lördag.. Katterna ska också fixas, mat ska läggas fram och kattsand osv ska inhandlas.
 
På fredagnatt när jag kommer hem (efter att ha jobbat hela dagen och sen kört fem timmar helt ensam) så är det bara att dyka direkt i sängen och ställa klockan för att gå upp på lördagen och åka med och hjälpa Martina som ska visa Grace och Leya på fölvisningen. Vilket ska bli skitkul!
Sen direkt mot stallet för att rida Liptus, som förmodligen är skitpigg. Sen hem och slänga sig i sängen igen för att jobba frukost på söndag.
 
Känns som att min planerade slödag i soffan idag var ett smart drag..
 
/ Micaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0