Springkällans rs - 12/8-12

 
Tänkte skriva lite kortfattat om tävlingen i söndags, då jag har ont om tid.
 
Liptus kändes loj och slö på framridningen, försökte få igång honom med mycket övergångar och tempoväxlingar. Men kändes inte som att nåt fungerade, han lyssnade bra framåt men gick bara som ett tåg. Helt okänslig, han kändes trött. Detta höll i sig på framridningen till andra klassen, han lyssnade bra framåt och kändes då pigg och alert. Men sen bara gick han i ett tempo och var väldigt tung i handen. Även där gjorde jag tusen övergångar och massor av sidvärts för att "väcka honom".
 
Han hoppade dock RIKTIGT fint på framhoppningen till båda klasserna, vilket kändes bra!
 
I båda klasserna kändes han riktigt taggad inne på banan. Han sög tag i hindren, och var verkligen på G. Av att han kändes lite slö och stod emot senaste tävlingen fanns inte ett spår. Det var såå roligt att känna att han verkligen ville och vi fick till två riktigt bra rundor. Vi hade bra flyt och kom bra på hindren, supernöjd! Dock rasade det lite bommar, men det var inte det viktigaste just i söndags, utan då ville jag känna ett sug mot hindren och få ett bra flyt igen i båda klasserna. Vilket jag verkligen gjorde!
 
Och att han (som tvärnitade i kombinationer förut) kommer in superkort i en kombination i 110n, krånglar sig över första hindret, tvekar mot andra men istället lägger in ett extra språng och efter lite pushning HOPPAR är en sån jävla stor sensation och vinst för mig så jag var nästan tårögd! Haha :).
 
 
 
/ Micaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0